Friday, October 8, 2010

dALAm sEjArAh.. 07/10/10 ( LEpAs jUgAk AkU AkhIrnyA )

Detik yg betol bersejarah, x sangka aku dapat panggilan jadi bomba. ujung bln lepas aku dapat surat SPA.. hahhaha x sangka aku dapat gak panggilan dr SPA. Punya lah lama aku tggu.. akhirnya tahun nie kn panggil.. Alhamdulillah aku dapat position Penolong Penguasa Bomba Gred KB29.. x sia-sia lah aper yang aku blajar dulu dalam Perkhidmatan Bangunan.. & mmg memestinya aku minat subjek Sistem Pencegah Kebakaran..

07/10/10, pagi2 lagi aku dah bgun nak bersiap g interview fizikal & pancaindera.. Dengan Semangat yg membuak aku cargas g putrajaya.. bersiap sedia utk di temuduga... Seb baik x lambat sampai time tu..

Sampai2 jer aku kn isi borang, n pastu kn cek tinggi, berat, mata, badan, gaya jalan, & kawad.. hahahha nak terselak gak time kn cek badan tu.. huhuhu malu tau.. esshhh.. tp seb baik ramai.. pas siap semua dah cek , ktorang semua buat pemanasan badan.. jantung aku dah bedebar dah bab nie.. huhuhu.... aku tgk time tu bdak laki tgl separuh jerk yang lepas, pompuan 2 ornag dah kuar.. mkn cuak gak aku .. nak taknak kn teruskan gak.... skarng aku dah bersiap sedia utk angkat berat 46KG, memanjat tali, menjulang tangga & memanjat tangga.. tgok mmg mcm senang kan.. tp aku yang lalui nie.. tuhan jerk la yang tahu.


Nie aku ngah tarik nafas panjang sbelom nak angkat berat.. huuh.. blh tahan berat siot.. bebunyi tulang2 aku time angkat nie...

Untuk kali pertama aku x dapat nak lepas kan paras pusat.. alhamdulillah kali kedua aku dapat buat.. mmg beristifar byk aku time nak angkat.. seb baik pegawai tu tulun gak.... kalo x !! babai la jawapnyer...
Lepas jer aku dapat angkat tu.. terus pergi kat tali.. mnunggu giliran nak memanjat.. time nie lg la bedebo.. mmg dr rumah g aku takot x lepas nak manjat tali..

Tgk senang kan.. cer buat tgk...Manjat tali nie pon aku buat 2 kali.. huhuh mmg gler azap la nak manjat tali nie.. bebirat2 tangan aku.. mmg nak nangis dah aku. kali nie x lepas.. x dapat la aku .. nak sampaikan warna merah tu.. adoyai.. tuhan jerk la yang thu.. dah lah x biaser nk panjat2 tali nie..


Dengat semangat yang kuat, aku buat utk kali kedua. Dalam kepala otak aku nie aku igat bapak aku, mak aku, tunang aku & aku nak kerja nie.. Alhamdulillah ngan semangat tu aku dapat jugak buat. sampai jugak aku touch lebel merah tu..Time tu ramai jugak yg bg semangat kat aku.. pegawai 2 org kat bawah tu pon bg semangat dr bawah.... Mengigil2 aku time turun tu... subahanallah... mengucap panjang aku bila dah dpt buat.. mmg menitis air mata aku.. tinggal 2 lagi azab aku x lepas.. lmer jugak aku cool kan balik badan aku.. tanggan aku stil menggigil.. sambil tu aku tgk jugak kawan2 aku yang lain .. Ya Allah, kesian aku tgk diorang x dapat nak buat.. kitorang diberi 3 X cubaan.. mmg kali ke 3 pon diorg x lps... sedeh gak aku tgk diorang.. mmg x dapat nak buat aper kalo bahagian tali x dapat buat.. Tinggal lah aku sorang yang meneruskan ujian.. pas nie aku kn julang tangga 90 darjah.. Ya Allah berat nak mampos gak tangga tu... dah la beso gler.. tp Alhamdulillah lpas gak.. berkat pemeriksa kat c2.hehehe . lepas jer julang tangga.. aku panjat tangga plk.. selesailah ujian aku.. Syukur sgt2.. semua aku lepas.. Aku tinggal tunggu surat dr SPA utk interview lg skali.. 70% dah dalam tanggan.. tinggal 30% lagi utuk aku diterima sabagai Penguasa Bomba.. hope lpas nie aku dpt buat yang terbaik..

Percaya x caya, pegawai tu bg tau aku. kat pusat temuduga putrajaya nie br 2 org pompuan yang lepas.. Masyaallah, mmg aku tak sangka.. Nasib baik ada rezeki aku..

Untuk Mak, Abah, Hubby, Family & kawan2 semua.. Doakan aku utk ke satu tahap lagi..

2 comments:

  1. alhamdulillah...
    syukur cgt2!
    myra tau akk msti ley nyer...
    dlu time kadet punakk lar yg pling bersemangat...
    myra jer yg...
    hahhahaha
    ta yah cite lar!
    malu jer!
    1st dlam kadet da pengsan

    ReplyDelete
  2. tq dik.. tah la dik.. mmg nie dah ditakdirkan utk akk.. lg pun mmg nie yg akk nak dr dlu.. mjadi pgawai dalam badan unifom.. dlu mmg semangat at kadet polis.. sbb minat.. dgn minat mst kter akkn pupuk semangat yg tingi.. x kisah la kan walau ssh mner pon kan.. hope akk akn dpt kjayaan dr yg tuhan bg.. walaupon mmg ssh nak ditempuhi..

    ReplyDelete

TeRiMa KasiH Atas PanDanGan AnDa :