Wednesday, August 11, 2010

sEsuaTu HubuNgan




manusia diberi akal dan fikiran untuk m'nilai ssuatu keadaan disekelilingnyer.. dan manusia juga adalah 1 ciptaan ALLAH S.W.T yang cukup istimewa dengan sifat2nya tersendiri.. sifat yang dimiliki itu amatlah berharga.. manusia pun dianugerahkan perasaan.. perasaan memainkan peranan yang penting dalam menjalani kehidupan harian..
korang semua ada perasaan kan.. sama lah aku.. hahahhaha.. mmg kter x boleh lari dari perasaan masing2 kan.. contoh2 perasaan yang akan kter alami adalah perasaan sedeh, suka, gembira, muram, kecewa, ingin tahu, ingin disayanggi n mcm2 lg kan..

so skarang aku nak citer tentang perasaan untuk mencintai dan dicintai.... bg seorang perempuan dah tenti lah kter nie sensitif n ssgt2 sensitif kan.. biaser la dah lumrah khidupan.. Ada orng cakap " bercinta dengan org yang lbh mencintai kita lg baik dr bercinta dengan orang yang kter cintai" statement nie blh pakai ker ? mkn ada baik n mkn ader yg x baik kan.. lbh kuran 50/50 la kan... mcm mner nak tau pasangan kter tu mencintai kita atau x.. mcm mner nak tau pasangan kter tu btol anggap kter nie pasangan hidup dy atau tidak.. huhuu.. nie lah persoalan yang sering bermain di fikiran kita kan... aku raser smua nie kter boleh baca dr perbuatan yang di sampaikan dr pasangan masing2.. tp tu la kan kaum adam nie susah sikit, mkn sbb diorng nie pnuh ngn sifat keegoan dy.. sampai dy x nak tunjunkkan kat pasangan dy yang dy btol2 mcintai pasangan dy..hahah itu sgt bahaya tau kaum adam... boleh merana nt sumur hidop.. so dalam suatu hubungan tu mestilah ader tolak angsur antara satu sama lain.. " aku cinta ko,ko cinta aku.aku syg ko,ko syng aku" luahan bergini mesti disampaikan dlm hubungan.. sayanggilah hubungan yang dijalinkan.. kalo sekalipon x ksampaian.. berserah lah pada qada n qadar.. x gitu.. kter bolah merancang tp tuhan yang menentukan segalanya..

cari lah pasangan yang btol2 boleh menahami kita, terima kita seadanya kita.. kalo stakat nak bercinta tp x nak memahami isi hati masing2, lbh baik jgn bercinta..

No comments:

Post a Comment

TeRiMa KasiH Atas PanDanGan AnDa :